החולה הראשון שהביא את הקורונה לישראל בריאיון: "חלק מהשליחות"

    אסתי פלד No Comments on החולה הראשון שהביא את הקורונה לישראל בריאיון: "חלק מהשליחות"
    צילום: פלאש 90
    23:54
    05.05.24
    אבי יעקב No Comments on "ערים מועטות שניתן לצעוד בהן עם כיפה ללא אבטחה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בדיוק לפני שנה בכז' בשבט תש"פ, מאיר כהן הביא את נגיף הקורונה לישראל, לאחר שנדבק בקורונה במהלך טיול באיטליה, עם חזרתו לישראל עבד בחנותו "הפיראט האדום" באור יהודה ומשם החל מסע ההדבקות בישראל בקרב קוני החנות שלא נגמר עד עתה, "כנראה שהקב"ה רוצה לטהר את העם על ידי הכהנים ואני נבחרתי לכך" אומר מאיר.

    אז כולם היו בהיסטוריה וזה פגיעה של עשרות אלפי ש"ח. מאיר מספר כי נבדק לפני מספר שבועות ועדיין יש לו נוגדנים לנגיף.

    הישראלי השני שהביא את הקורנוה הוא שמעון דהן שהיה בספינה עם 15 ישראלים שחלקם נדבקו בנגיף הקורונה ביפן, וסיפר "יצאנו לטיול על הדיימנד פירנסס, ל-15 יום. ביום האחרון של הטיול ואכלנו ארוחת ערבואמרו להוציא מזוודות החוצה, וכבר על הבוקר לצאת החוצה לכיוון השדה תעופה.

    פתאום בעשר בלילה אומר הקפטן להחזיר את כל המזוודות לחדרים ולא דיבר על קורונה. אח"כ הבנו שמדובר על קורונה.

    מאיר מספר "היית במיטה עם 40 חום למשך יומיים ולא מבין כלום וזה מאוד קשה. ושהודיעו לי שזה קורונה עולה לי המראות מסין שאנשים מתים וזה מפחיד". מאיר סיפר כי "נהפכתי למומחה בקורונה. אני רואה מה השתנה העולם הזה מאז הקורונה. פעם לא נתנו לך לצאת מבית החולים עד שיש לך תשובה שלילית פעמיים ברצף וזה לוקח לפעמים המון זמן".

    שמעון מספר כי "אחריי יומיים באונייה הרשויות ביפן נתנו להם לעשות בדיקת חום ולא נתנו להם לצאת מהחדרים, רק אח"כ החלו עם בדיקות המטושים, ואז למשך שעה ביום נתנו לנו 100 איש ללכת לעשות סיבוב בסיפון. היינו הולכים עם עפפות ועליהם אלוכג'ל".

    עוד סיפר שמעון, "בהתחלה היו 20 אמבולנסים בפתח האונייה עם הימים שחלפו החלו להיות 100 אמבולנסים מתחת לסיפון שהחלו לפנות אנשים מהאונייה לבתי החולים".

     

    הודעת משרד הבריאות אז על החולה בפיראט האדום:

    תושבים יקרים, משרד הבריאות מעדכן בדקות האחרונות כי חולה הקורונה ששב מאיטליה לישראל, ביקר באור יהודה, ביום שני, ה-24 בפברואר בין השעות 9:00 ל-10:00 בבוקר בחנות "הפיראט האדום".

    על פי הנחיות משרד הבריאות, כל מי שביקר בחנות בתאריך ובשעות הללו, חייב להיכנס באופן מיידי לבידוד בית למשך 14 יום ולדווח על כך באתר משרד הבריאות >> http://bit.ly/MOH-Corona או במוקד משרד הבריאות בטלפון *5400.

    אם במהלך הבידוד מופיעים סימפטומים של חום, שיעול או קושי בנשימה, יש להתקשר באופן מיידי למוקד 101.

    אנו קוראים לכם לשמור על קור רוח, לנהוג בעירנות ובאחריות ולפעול בהתאם להנחיות משרד הבריאות המפורסמות באתר המשרד ובאמצעי התקשורת השונים.

     

     

     



    0 תגובות